FÖRSÄLJNING
Förändring är ett normaltillstånd
Marknaden förändras hela tiden. Organisationer måste kunna allt mer om allt fler och mer komplexa produkter. Vi behöver se, höra och känna kundens behov för att koppla dessa till vårt eget erbjudande. Utvecklas i takt med omvärlden och samtidigt behålla säljpersonligheten, den som skapar affären.
Syfte
Lära dig att situationsanpassa dina kundmöten
Bli en säkrare säljare utifrån dina egna styrkor
Öka antalet affärer genom ett större kundfokus
Vi tränar din anpassningsförmåga
Tillsammans tränar vi situationsanpassad försäljning för att stärka dig i dina dagliga kontakter. Metoderna blandas. Teori och vetenskap ger trygghet. Praktiska övningar ger konkreta resultat. Coachning leder dig runt upplevda hinder. Gruppdynamik bygger lagkänsla. Tid för reflektion. Och framförallt en massa humor och igenkänning.
LEDARSKAP
Engagemang smittar av sig
Att visa engagemang. Att inspirera. Att skapa arbetsglädje hos dig själv och dina medarbetare är vad en äkta ledare gör. Det syns. Det gör skillnad. Vägen dit är att förstå varandra och bygga förtroende, samverkan och respekt. Hur individuella styrkor bäst bildar de effektiva lag som leder till affärsnytta.
Syfte
Utveckla dig och ditt ledarskap i att skapa mer arbetsglädje
Ge dig nycklar till att utveckla ett mer dynamiskt ledarskap
Hur du bygger motiverade team som ger lönsamma resultat
Vi tränar ditt dagliga ledarbeteende
Att vara ledare samtidigt som du är en i laget kräver att du förstår hur grupper fungerar. Och reagerar. Metoderna blandas. Teori och vetenskap ger trygghet. Praktiska övningar ger konkreta resultat. Coachning leder dig runt upplevda hinder. Gruppdynamik bygger lagkänsla. Tid för reflektion. Och framförallt en massa humor och igenkänning.
SERVICE
Äkta service kommer inifrån
Hur du ska le, vad du ska säga, hur du ska agera, vet du allra bäst själv. För service måste vara äkta och ärligt. Nyckeln till kundnöjdhet ligger i förståelse och empati. Hur tänker kunden? Vad gör henne nöjd? Vill hon köpa mer? Vad får henne att komma tillbaka?
Syfte
Förbättra dina dagliga kundkontakter genom företagets kärnvärden
Bemästra din egen roll i möten med kunder och kollegor
Öka din tillfredställelse och få nöjdare kunder och högre lönsamhet
Vi tränar hårt på mjuka saker
Fokus ligger på dina dagliga möten med kunder. Metoderna blandas. Teori och vetenskap ger trygghet. Praktiska övningar ger konkreta resultat. Coachning leder dig runt upplevda hinder. Gruppdynamik bygger lagkänsla. Tid för reflektion. Och framförallt en massa humor och igenkänning.